اسپیس فریم نمایشگاهی چیست

اسپیس فریم نمونه‌ای از سازه‌هایی است که در معماری و مهندسی سازه از آن استفاده می‌شود و در حقیقت یک فریم یا قاب سه بعدی سفت و سبک می باشد که از لایه‌های در هم تنیده در یک الگوی هندسی ساخته شده است. برای نصب این سازه‌های فضایی باید از چند تکیه گاه داخلی استفاده کرد و عملکرد آن تقریبا مانند خرپا است و بارهای خمشی و فشار را در طول هر قطعه به راحتی انتقال می‌دهد. اسپیس فریم در انواع مختلف وجود دارد و برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه بیشتر به این سازه‌های فضایی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

جوشco2 اسپیس فریم

سازه نمایشگاهی یا اسپیس فریم چیست؟

همان‌طور که گفتیم اسپیس فریم سازه‌های فضایی هستند که در فرم‌های هندسی منظمی ساخته شده و شکل گرفته‌اند و پس از این که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، نیرویی که وزن سازه وارد می‌کند را تقسیم می‌کنند و از جمله سازه‌های بسیار زیبا و شکیل به شمار می‌روند و در عین حال استحکام بالایی هم دارند. نام دیگر اسپیس فریم، داربست نمایشگاهی است و معمولا غرفه‌های نمایشگاهی با این سازه‌ها ایجاد می‌شوند و امروزه تنوع سازه‌های نمایشگاهی به لطف تولید سازه‌های فضایی متنوع و ترکیب آن‌ها با داربست‌های نمایشگاهی جدید، بسیار زیاد است. جالب است بدانید اسپیس فریم به دلیل ساختار فضایی که دارد در انتقال نیروهای محوری به خوبی عمل می‌کند، این سازه‌ها با اینکه وزن زیادی ندارند بسیار مستحکم هستند.

سازه‌های فضایی یا اسپیس فریم معمولا به صورت پیش ساخته در بازار و تولیدی‌ها وجود دارند و یا به صورت قسمت‌های مجزا به متقاضیان و خریداران ارائه می‌شود که در این صورت برای اتصال این سازه‌ها به یکدیگر باید از اتصال دهنده‌های متناسب با سازه استفاده شود. ساخت اسپیس فریم در کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌های مختلف به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها جوش دادن این سازه‌ها به یکدیگر است، این روش کمی پرهزینه است ولی در عوض سازه‌های فضایی به خوبی به یکدیگر متصل می‌شوند و استحکام آن‌ها در این روش بیشتر می‌شود. جالب است بدانید ایده ساخت اسپیس فریم برگرفته از طبیعت است و اگر کمی دقت کنید سازه‌های فضایی بسیاری را در طبیعت و محیط اطراف خواهید دید، از جمله سازه‌های فضایی طبیعی می‌توان به لانه زنبورها، ارگانیسم‌های گیاهی سلولی و یا سیستم تکرار شونده کریستال‌ها و برف‌ها و موارد فراوان دیگر اشاره کرد.

مزایای اسپیس فریم

استفاده از اسپیس فریم برای غرفه‌های نمایشگاهی و یا موارد دیگر مزایای بسیاری دارد که مهمترین آنها کمک به زیباسازی فضا با ترکیب این سازه‌های با داربست‌های نمایشگاهی است، همچنین از این سازه‌ها می‌توان در موارد مختلف نمایشگاهی مانند ساخت سن و استیج استفاده کرد و حتما لازم نیست که این سازه‌ها را خریداری کرد و تنها با پرداخت مبلغ مناسبی می‌توان برای مدت زمانی که نیاز دارید، آنها را اجاره کنید، اسپیس فریمها سازهایی هستند که می‌توانید به صورت پیش ساخته و یا سفارشی آنها را تهیه کنید و تولید، اجرا و نصب و باز کردن آنها در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر و حمل نقل آنها نیز بسیار راحت است، یکی از بهترین مزایا و ویژگی‌های اسپیس فریم، سازگاری آن با شرایط آب و هوایی مختلف است و در تمامی نقاط می‌توان از این سازه‌های فضایی استفاده کرد، یکی از دلایل محبوبیت انواع اسپیس فریم برای ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، وزن کم و استحکام بسیار بالای آنها است و با استفاده از سازه‌های فضایی در غرفه سازی می‌توانید سیستم نورپردازی خوبی را در آن اجرا کرد، همچنین اسپیس فریم یکی از ایمن‌ترین سازه‌های ساختمانی است و استفاده از آن در مصارف مختلف و غرفه‌های نمایشگاهی روز به روز افزایش می‌یابد.

مراحل تولید اسپیس فریم

در حال حاضر کارخانه‌ها و تولیدی‌های بسیاری وجود دارند که انواع سازه‌های فضایی پیش ساخته و با سفارشی را می‌سازند و خدمات حمل و نصب و بازکردن آنها در محل اتصال اسپیس‌ها را نیز انجام می‌دهند. معمولا استفاده از اسپیس فریم های از پیش ساخته شده بسیار راحت تر و ارزان تر از اسپیس‌های سفارشی است که با جوش به یکدیگر متصل می‌شوند ولی برخی از مشتریان بنابر حرفه ای که دارند باید اسپیس‌های اختصاصی و منحصر به فردی را برای اجرای غرفه‌ها و یا استندهای نمایشگاهی سفارش دهند که برای این منظور باید با تولیدی‌های این سازه‌های فضایی تماس بگیرند و درخواست خود را ثبت کنند و در مدت زمان کوتاهی سفارش خود را تحویل بگیرند. معمولا به دلیل ارزان تر بودن اسپیس فریم اجاره‌ای، افراد ترجیح می‌دهند این سازه‌های فضای را برای مدتی که نیاز دارند اجاره کنند و تنها کسانی که نیاز دائم به نوعی اسپیس فریم دارند، این سازه‌ها را خریداری می کنند.

غرفه اسپیس فریم

غرفه‌های اسپیس فریم در دو نوع برای فضاهای باز و بسته ساخته می شود و در بازار انواع آن به صورت پیش ساخته موجود است و جالب است بدانید که در فضای باز امکان ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی از جنس سازه‌های فضایی وجود دارد و به راحتی می‌توان غرفه اسپیس فریم مخصوص نمایشگاه را در فضای آزاد ساخت، البته باید توجه داشته باشید برای این که آب به درون آن نفوذ نکند باید سقف غرفه توسط یک پوشش مانند چادر به صورت کامل پوشش داده شود. غرفه نمایشگاهی اسپیس فریم باید ویژگی‌هایی از قبیل استحکام در مقابل باد و باران و تغییرات ناگهانی آب و هوا را داشته باشند و معمولا غرفه‌های نمایشگاهی که با سازه‌های فضایی ساخته می‌شوند از زیبایی بی نظیری برخوردا هستند.

اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

این سوال که اسپیس فریم نمایشگاهی یا داربست نمایشگاهی چیست، یک جواب بیشتر ندارد، آن هم اینکه اسپیس فریم نمایشگاهی همان داربست نمایشگاهی است که مصارف مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی در فضای باز و یا ایجاد فریم‌های مخصوص بنر اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت سازه‌های فضایی یا همان اسپیس فریم یکی از انواع جدید داربست‌های نمایشگاهی هستند که علاوه بر استحکام بالا، زیبایی خاصی هم دارند و از لحاظ بصری به زیباسازی فضا کمک شایانی می‌کنند و علاوه بر این داربست‌های نوین نمایشگاهی این امکان را دارند که با آنها طرح‌های متنوع را در ابعاد و اندازه‌های مختلف ایجاد کرد. به طور کلی داربست‌های نمایشگاهی جدید و یا سازه‌های فضایی در دو شکل مختلف منحنی و صاف تولید و با ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند و این تفاوت ابعاد به دلیل آن است که این سازه‌ها را بتوان در فضاهای مخالف نصب کرد ولی تمامی انواع این سازه‌ها از لحاظ استحکام و مقاومت شرایط یکسانی دارند و باید تحت قوانین استاندارد ساخت و تولید شوند، اسپیس‌های منحنی به دلیل طولانی تر و پیچیده‌تر بودن پروسه تولید، گران تر از اسپیس‌های صاف هستند و به دلیل اینکه کار بیشتری بر روی آنها صورت می‌گیرد، ظرافت و زیبایی بیشتری هم دارند ولی از روند آبکاری و همچنین نصب این دو نوع اسپیس فریم، یکسان می باشد.

تولید اسپیس فریم نمایشگاهی
آبکاری گالوانیزه اسپیس فریم

نصب اسپیس فریم

معمولا شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در زمینه تولید و ساخت انواع اسپیس فریم فعالیت می کنند، خدمات پس از فروش هم دارند که یکی از آنها نصب اسپیس فریم است و در صورتی که مشتری درخواست نصب نماید، شرکت در زمان بارگیری و حمل سازه‌ها، یک اکیپ نصاب نیز به مکان نصب می‌فرستد. نصب اسپیس فریم در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است و به راحتی انجام می‌پذیرد ولی در عین حال اکیپ نصاب باید متخصص در این امر باشند تا کار به نحو احسن و مطابق با نقشه صورت گیرد. در زمان نصب سازه‌های فضایی، نصاب باید میانگین بار تقریبی نقاط مختلف سازه را محاسبه کند و این مستلزم تخصص در محاسبات دقیق وزن سازه است و نصاب باید سازه را در جایی بارگذاری کند که نقطه امن بدون استرس برای سازه‌ها به شمار می‌رود. مهمترین ابزاری که در زمان نصب اسپیس فریم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بست اسپیس فریم است که معمولا به شکل پروانه‌ای تولید می‌شود و در بازار موجود است و استفاده از این بست‌ها کار نصب را بسیار آسان کرده و علاوه بر این زیبایی خاصی هم به کل سازه می‌بخشد.

نصب اسپیس فریم به روش‌های مختلفی امکان پذیر است و در مورد هر سازه و غرفه، متفاوت خواهد بود و مواردی از جمله حجم و یا میزان استحکام سازه در روش نصب می‌تواند تاثیرگذار باشد. از جمله روش‌های نصب انواع اسپیس فریم می‌توان به روش داربستی، روش مونتاژ بلوک و همچنین روش آسانسور اشاره کرد. در صورتی که برای مدتی طولانی اسپیس فریم را نیاز دارید و در محل نصب باید بماند، بهتر است که حتما از یک نصاب ماهر و حرفه‌ای برای نصب آن استفاده کنید چون در صورتی که اسپیس فریم به صورت صحیح نصب نشود، در طولانی مدت برای شما هزینه‌های زیادی را در بر خواهد داشت و منجر به دوباره کاری‌هایی نیز خواهد شد.

اسپیس چیست؟

اسپیس نمایشگاهی همان اسپیس فریم هست بلکه یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن است، به طور کلی اسپیس فرم نوعی سازه فضایی مکعبی شکل است که در اندازه های طولی مختلف و به صورت توخالی تولید می شود که برای تولید سازه های فضایی یا همان اسپیس فریم با به کارگیری لوله و مفتول مورد استفاده قرار می گیرد، بعد از اسپیس با کیفیت مناسب تولید شد باید برای کاربری های گوناگون، طراحی شود و این موضوع یکی از مهمترین فاکتورها در پروسه تولید اسپیس فرم می باشد و طراحی آن باید به گونه ای باشد که متناسب با کاربری مورد نظر باشد و علاوه بر این به زیباسازی فضا نیز کمک کند، همچنین حجم تولید هم باید به اندازه دلخواه مشتری باشد و محصولات از استحکام کافی برخوردار باشند.

اسپیس به نوعی از سازه های سبک و کاربردی گفته می شود که می توان از آن برای برپایی غرفه های فروش و… استفاده نمود. در حال حاضر شرکت های در زمینه طراحی و فروش اسپیس فریم فعالیت می کنند که یکی از باسابقه ترین آن ها شرکت اسپیس گستران است. همانطور که می دانید امروزه نمایشگاه های زیادی در سطح کشور برگزار می شوند که تمامی آن ها نیازمند به محلی مناسب برای برپایی هستند. اسپیس فریم به علت برخورداری از طراحی منحصر به فرد می تواند محل مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه یا … به وجود آورد. همچنین در بسیاری از نمایشگاه ها غرفه های مربوطه به کمک اسپیس فریم برپا می شوند؛ تا به این طریق زیبایی و ایمنی محل نمایشگاه تا حد قابل قبولی افزایش یابد. به همین منظور می توان با مراجعه به شرکت های فعال در حوزه فروش اسپیس فریم نمایشگاهی این ابزار های کاربردی را خریداری نمود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Pinterest
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 5]
اسکرول به بالا